vrijdag 8 maart 2013

Happy Friday

Bron: Pinterest

Goedemorgen,

Gisteren las ik op mijn blog: Vindt je het goed als ik over je schrijf op mijn blog?
Ik was verrast en vooral nieuwsgierig, wat ging er gebeuren?
En daar was vanochtend ineens een ontzettend leuk bericht op  "Ook nu en dan"
Wat leuk als iemand zo enthousiast is en dat ook deelt met haar volgers, ik verwelkom dan ook alle nieuwe volgers hartelijk.

Maar goed wat deed ik deze week?
Weinig tijd om te fröbelen want het is druk op mijn werk, mijn afstudeer stageverslag en onderzoek hebben veel aandacht nodig wil ik dit schooljaar afstuderen dus ik moet, helaas, prioriteiten stellen.
Wel snuffelde ik veel rond in kookboeken want mijn dochter (10 jaar) besloot een paar weken geleden dat ze echt geen vlees meer wil eten. Ze huilde toen ze hoorde dat ik weleens kip in de reclame kocht (dus "plofkip"). Nu geef ik eerlijk toe dat ik ook niet blij wordt van het idee van een "plofkip" maar dat ik vlees toch wel lekker vind. 
Nu hou ik ontzettend van koken en vind ik het leuk om nieuwe recepten te proberen dus dacht ik, ik ga op zoek naar vegetarische recepten. Op het blog van Madame ZsaZsa las ik over haar liefde voor risotto en dat leek me een goede start.
Heerlijke risotto met broccoli en kaas gemaakt. Iedereen smulde ervan, mmm.
Maar op dat blog las ik nog meer en aangezien ik erg hebberig ben (schaamrood op de kaken, sorry) bestelde ik meteen dit boek:


Daar staan heerlijke recepten in, ik kan me dus lekker gaan uitleven. Ik postte bovenstaande foto ook op Facebook en toen kwamen er meteen reacties over gezonde levensstijlen en die van het drinken van "groene smoothies" op nuchtere maag trok mij wel aan. Sukkel al jaren met mijn darmen, die zijn lui (ik alles behalve, compenseer-gedrag ofzo ha).
Ik snuffelde weer wat op het net en vond daar al tal van recepten en dus maakte ik vanochtend deze smoothie:

Mango, banaan, druiven, bleekselderij en sla. 
Weg met de afvalstoffen in mijn darmen.

Voor de mensen die nu bang zijn dat ik door ga slaan, ik drink nu een heerlijke cappuccino en vanavond ook lekker een wijntje want genieten is het toverwoord hier in huis.

Nu weer snel verder met een berg nakijkwerk.
Fijne vrijdag.

-Xx Maud-

Ps. Een reactie is lief.


4 opmerkingen:

  1. Wel leuk zo'n eigen mening van je dochter, ik mag dat wel en super dat je daar dan wat mee doet.
    Gelukkig lees ik dat je blijft genieten van lekker eten.
    Voor u alvast een fijn weekend en avond met een lekker wijntje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat ik dan maar een lieve reactie achterlaten :) Ik las over je blog bij Ook nu en dan en moet haar gelijk geven, je hebt echt een hele leuke blog. Ik ga je dus volgen, ben benieuwd wat voor leuke dingen je ons in de toekomst nog meer gaat voorschotelen. En succes met je afstuderen! Heb zelf net een conceptversie van de bachelorscriptie ingeleverd :) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via nu en dan kom ik je volgen, leuk blog! en weet je wat een absolute aanrader is voor heerlijke en pure kookkunsten uiteraard zonder vlees want dat eet ik ook absoluut niet.....het boek Puur Plantaardig van Jacinta Bokma en Antoinette Hertsenberg.
    Groet Esther (Espiratie.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er een volger bij, heerlijk om te lezen,
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het ontzettend leuk vinden als je een berichtje achter laat.