zondag 3 februari 2013

Love cooking

Mijn favoriete hartige taart (uit de Delicious).


Voor de liefhebbers het recept.
Nodig voor 4-6 pers
1 rol koelvers bladerdeeg
400 g zoete aardappels (stukjes 1 cm)
350 g wortels (ook in stukken)
1/2 tl korianderpoeder (ketumbar)
1 tl komijnpoeder (jinten)
1 el olijfolie
3 eieren, losgeklopt
125 ml slagroom
1 chorizoworst (blokjes)
80 g geitenkaas, verkruimeld

Verwarm de oven voor op 200 graden, bekleed een bakplaat met bakpapier en bekleed een ingevette taartvorm met het deeg. Randen bijsnijden en vullen met steunvulling (ik dek af met papier en doe er ongekookte rijst in).
Verdeel de aardappel en de wortelstukken over de bakplaat, bestrooi met kruiden en zout en peper naar smaak, besprenkel met olijfolie en schep door elkaar. Bak de groente en de deegvorm 10 min in de oven. Haal nu de steunvulling eruit en bak nogmaals 10 min (alles gaat dus 20 min in de oven). Het deeg moet goudbruin zijn en de groenten zacht.
Laat de groenten een beetje afkoelen en pureer de helft van de groenten (dikke brei), klop de eieren en de room erdoorheen en spatel de rest van de groenten erdoor.
Schep alles in de deegvorm en strooi de chorizo en de geitenkaas erover en bak nog 15 min. (de vulling moet stevig zijn).

De verschillende smaken samen maken dit tot een feestje.
Glaasje wijn erbij en genieten.

1 opmerking:

  1. Lieve Maud,

    Met de kans op twee reacties want ik heb net een reactie verstuurd maar die verschijnt niet in beeld... Daarom nu tweede reactie. Misschien doe ik iets niet goed? Ik lees je blog altijd en word er heel vrolijk van. Al die gezellige knutseldingetjes en receptjes gecombineerd met je kids en werk zorgen ervoor dat ik met respect naar je kijk. Hoe doe je dat toch. Hoe krijg je het gecombineerd en altijd vrolijk? Knap hoor. Ga zo door. X Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het ontzettend leuk vinden als je een berichtje achter laat.